Poznáte to, keď si idete niečo kúpiť a potrebujete sa o tom vždy najprv s niekým poradiť. Na odporúčania partnera, rodinného príslušníka, priateľa alebo známeho vždy dáme a pokiaľ nie je k dispozícií nikto známy zisťujeme aj od neznámych, či už odborníkov a expertov alebo hľadáme hodnotenia cudzích ľudí. Hodnotenia a recenzie však nie sú dôležité iba pre zákazníkov, rovnako závažnú úlohu majú aj pre obchodníkov a podnikateľov, pretože vďaka nim môžu zlepšiť svoje služby alebo využiť užitočné pripomienky od ľudí.
Mnoho ľudí sa rozhoduje o zakúpení produktu alebo služby čisto iba na základe recenzií, ktoré nájdu na internete. Preto je veľmi podstatné, aby sa na každom e-shope alebo webovej stránke ponúkajúcej rozličné služby nachádzali aj hodnotenia od zákazníkov, vďaka ktorým sa budú môcť potenciálni spotrebitelia lepšie rozhodnúť, o tom akú službu alebo tovar chcú vyskúšať. Pri službách sú dôležitým faktorom zamestnanci, teda ľudia vykonávajúci dané služby, pretože ich správanie dotvára celkový dojem z poskytnutej služby. Zamestnanci by sa mali teda snažiť o to, aby zákazník mal čo najlepší zážitok, navštívil podnik znovu a zároveň, aby sa o svoju dobrú skúsenosť podelil ďalej, čím vlastne priláka ďalších ľudí.
Vhodným príkladom na ukážkové hodnotenia od zákazníkov sú recenzie masáží https://bratislavatantra.sk/recenzie/, kde daný podnik umožňuje svojim zákazníkom zanechávať recenzie v papierovej podobe priamo po poskytnutí služby. Klienti tak môžu prostredníctvom papierového formulára zadať meno a ohodnotiť konkrétneho maséra, či masérku, ktorá mu masážne služby sprostredkovala. Okrem toho môžu do formulára pridať aj pár slov o tom, čo sa im páčilo alebo prípadne nepáčilo. Vyplnený formulár s hodnotením následne vhadzujú do poštovej schránky pri odchode. Podnik tieto recenzie zakaždým nafotí a pridá na web, kde si ich potenciálni zákazníci môžu potom prečítať a vybrať si podľa nich maséra, ktorý by im mohol najviac vyhovovať. Vrátane klasických papierových formulárov sú na webe k dispozícií aj elektronické recenzie masáží a to rovnako vo forme možnosti vyplnenia formulára so zadaním mena pracovníka a vyplnenia silných i slabých stránok procedúry.