Mám v triede 28 žiakov z rôznych prostredí. Téma peňazí nebýva témou častou počas prestávok, občas sa ale aj táto téma pritrafí.
Je zaujímavé sledovať diskusiu o peniazoch medzi deťmi, ktoré nezarobili ešte ani jedno jediné euro ale chceli by mať milióny!
„Načo by ste ich použili ?“ – pýtam sa s úsmevom.
- Na kúpu auta
- Dali by si postaviť dom
- Kúpili by si najlepší počítač
- Mali by super mobil
- Išli by na dovolenku
- Kúpili by si ostrov
Počítame na tabuli čo koľko stojí a koľko peňazí nám z milióna ubúda. Evidentne nemajú predstavu o peniazoch a o bežných potrebách pre život.
Bezstarostné to detstvo !
- Ani jedna odpoveď nesmerovala k tomu, aby peniazmi pomohli iným.
Všetci do jedného ale presne vedeli , žeby nikdy nepracovali !
Je úplne jedno z akého prostredia vyšli- v tomto boli za jedno- žiadna práca – iba zábava!
Sú to ešte deti a niet sa teda čo čudovať. Často ani dospelí nedokážu uniesť to, že majú peniaze.
Výhercovia lotérii veru nie zriedka končia na ulici ako opilci . Nezvládli žiť s kopou peňazí.
Nedarí sa to veru ani všetkým športovcom. Odstrašujúcim príkladom je Boris Becker, bývalý vynikajúci tenista- dnes v dlžobách a pritom voľakedy zarábal ťažké peniaze.
Príkladov nezvládnutia množstva peňazí je veľa. Všetko je potrebné v živote vedieť- veru aj rozumne míňať peniaze .
Čím viac peňazí- tým väčšia zodpovednosť za ne !
- Ako ich rozumne investovať ?
- Ako o nich neprísť ?
- Koľko minúť a koľko použiť ihneď pre osobnú potrebu ?
Po hodine nezáväznej finančnej debaty so žiakmi boli veru aj takí, ktorí by až toľko veľa peňazí ani mať nechceli- už by dokázali časť peňazí aj dať rodičom, starým rodičom, príbuzným, priateľom.
- Zrazu ich tešilo viac rozmýšľať o tom, koho by ako urobili šťastnými !
Nie je tá mládež zlá! Pomyslela som si . Je presne taká, akou sme boli my v ich veku, iba sme na to už možno zabudli.