Koľko je veľa ?

Mám v triede 28 žiakov z rôznych prostredí. Téma peňazí nebýva témou častou počas  prestávok, občas sa ale aj táto téma pritrafí.
Je zaujímavé sledovať diskusiu o peniazoch medzi deťmi, ktoré nezarobili ešte ani jedno jediné euro  ale chceli by mať milióny!
„Načo by ste ich použili ?“ – pýtam sa s úsmevom.měna.jpg

  • Na kúpu auta
  • Dali by si postaviť dom
  • Kúpili by si najlepší počítač
  • Mali by super mobil
  • Išli by na dovolenku
  • Kúpili by si ostrov

Počítame na tabuli čo koľko stojí  a koľko peňazí nám z milióna ubúda. Evidentne nemajú predstavu o peniazoch a o bežných potrebách pre život.
Bezstarostné to detstvo !

  • Ani jedna odpoveď nesmerovala k tomu, aby peniazmi pomohli  iným.

 Všetci do jedného ale presne vedeli , žeby nikdy nepracovali !
 Je úplne jedno z akého prostredia vyšli- v tomto boli za jedno- žiadna práca – iba zábava!
Sú to ešte deti a niet sa teda čo čudovať. Často ani dospelí nedokážu uniesť to, že majú peniaze.
Výhercovia lotérii veru nie zriedka končia na ulici ako opilci . Nezvládli  žiť s kopou peňazí.
Nedarí sa to veru ani všetkým športovcom. Odstrašujúcim príkladom je Boris Becker, bývalý vynikajúci tenista- dnes v dlžobách a pritom voľakedy zarábal  ťažké peniaze.platební karta.jpg
 
Príkladov nezvládnutia množstva peňazí je veľa. Všetko je potrebné v živote vedieť- veru aj rozumne míňať peniaze .
Čím viac peňazí- tým väčšia zodpovednosť za ne !

  • Ako ich rozumne investovať ?
  • Ako o nich neprísť ?
  • Koľko minúť a koľko použiť ihneď pre osobnú potrebu ?

 
Po hodine nezáväznej finančnej debaty so žiakmi boli veru aj takí, ktorí by až toľko veľa peňazí ani mať nechceli- už by dokázali časť peňazí aj dať rodičom, starým rodičom, príbuzným, priateľom.

  • Zrazu ich tešilo viac rozmýšľať o tom, koho by ako urobili šťastnými !

 
Nie je tá mládež zlá! Pomyslela som si . Je presne taká, akou sme boli my v ich veku, iba sme na to už možno zabudli.